Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου 2011

Σκληρές αντιδράσεις για την προσπάθεια κατάργησης της Ιστορίας

Επιφανείς Ιστορικοί και Πανεπιστημιακοί, μέλη της Ελληνικής Ιστορικής Εταιρείας, εξέφρασαν ανοιχτά την αντίθεσή τους προς την πρόταση να “εξοστρακιστεί” από το Λύκειο το μάθημα της Ιστορίας και να μετατραπεί σε μάθημα επιλογής στο Λύκειο θεωρητικής κατεύθυνσης, με επιστολή που απέστειλαν στο υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή (21/01).

Στην ανοιχτή επιστολή τους, τα μέλη της Εταιρείας υπογραμμίζουν, πως “το εύρος της ελληνικής ιστορίας δεν καλύπτεται από τρεις ώρες διδασκαλίας, που προβλέπονται για την Α' Λυκείου”, ώστε στη Β' και Γ' Λυκείου, να ενταχθεί μόνο ως μάθημα επιλογής.

“Η Ιστορία ταλανίζεται όχι μόνο από ανεπαρκείς μεθόδους διδασκαλίας, αλλά και από τον μηχανικό τρόπο της εξέτασης για τις εισαγωγικές εξετάσεις του πανεπιστημίου, και αυτό σε μία χώρα, όπου γεννήθηκε η ιστορική επιστήμη”, επισημαίνεται στην επιστολή.

Σύμφωνα με την Ελληνική Ιστορική Εταιρεία, η ιστορική μνήμη συντελεί στην συνειδητοποίηση της εθνικής ταυτότητας. “Θα επρόκειτο για μία καταδίκη του ελληνικού λαού, που έχει διασώσει την ιστορική του μνήμη από την αρχαιότητα ως σήμερα, να υποστεί μέσα από μία ελλειπτική και πτωχή Παιδεία τη μείωση της ιστορικής του γνώσης, με αποτέλεσμα την εξασθένιση της ιστορικής του συνείδησης”.

Οι πανεπιστημιακοί ιστορικοί υπογραμμίζουν ότι η ελληνική ιστορία δεν μπορεί να είναι ζήτημα επιλογής, καθώς "η επαρκής διδασκαλία της είναι απαραίτητη προϋπόθεση μίας Παιδείας ουσιαστικής, μίας ουμανιστικής Παιδείας και γιατί όχι μίας εθνικής - έναν όρο που διέγραψε το υπουργείο Παιδείας από την ονομασία του - εκτός εάν η Πολιτεία μας θέλει να δωρίσει ένα συλλογικό αλτσχάιμερ στον ελληνικό λαό".

Υπενθυμίζεται, πως το τελευταίο διάστημα, δημοσιεύματα που επικαλούνται πηγές από το υπουργείο Παιδείας, αναφέρουν πως, στο πλαίσιο των αλλαγών για το Νέο Λύκειο, το μάθημα της Ιστορίας εντάσσεται σε μία ομάδα μαθημάτων κάτω από την ονομασία “Αρχαιογνωσία”, ενώ η διδασκαλία της περιορίζεται στην “Αρχαία Ιστορία” και την “Ιστορία των ιδεών”, ενώ η “Ιστορία της Ευρώπης” εντάσσεται στην ομάδα των “Κοινωνικών Επιστημών”.

Η "Νεότερη Ιστορία” δεν υπάρχει στο πρόγραμμα, ενώ στην Α' Λυκείου, η Ιστορία παραμένει υποχρεωτικό μάθημα με 3 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα.

Στα δημοσιεύματα αυτά είχε απαντήσει με ανακοίνωση η ίδια η κα Διαμαντοπούλου: “Το τελευταίο διάστημα 'ρεπορτάζ' και πρωτοσέλιδα του Τύπου, που δεν απηχούν την πραγματικότητα, πουλάνε φύλλα σε βάρος της αγωνίας των μαθητών, της εκπαιδευτικής κοινότητας και των γονέων, αναφορικά με τις αλλαγές στο Λύκειο.

Η πρόταση για το Νέο Λύκειο, για την οποία εργάζονται πολλοί και εντατικά, λαμβάνοντας υπ’ όψιν επιστημονικά και κοινωνικά κριτήρια, θα τεθεί με τον πλέον επίσημο τρόπο σε δημόσια διαβούλευση, όπως έχει επανειλημμένως ανακοινωθεί από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου στη Βουλή”, τόνιζε κατηγορηματικά.

Διαφωνία ιστορικών για την κατάργηση της Ιστορίας στο Λυκείου
Τη διαφωνία τους με τη πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να καταργήσει το μάθημα της Ιστορίας από τη Β’ και Γ’ Λυκείου και να το εντάξει μόνο ως μάθημα επιλογής στο Λύκειο θεωρητικής κατεύθυνσης, εκφράζουν μέλη της Ελληνικής Ιστορικής Εταιρείας.

Σε ανοιχτή επιστολή τους προς το υπουργείο υποστηρίζουν ότι το εύρος της ελληνικής ιστορίας δεν καλύπτεται από τις τρεις ώρες διδασκαλίας που προβλέπονται για την πρώτη Λυκείου. Επισημαίνουν μάλιστα ότι η Ιστορία ταλανίζεται όχι μόνο από ανεπαρκείς μεθόδους διδασκαλίας, αλλά και από τον μηχανικό τρόπο της εξέτασης για τις εισαγωγικές εξετάσεις του πανεπιστημίου.

Σύμφωνα με την Ελληνική Ιστορική Εταιρεία, η ιστορική μνήμη συντελεί στην συνειδητοποίηση της εθνικής ταυτότητας. «Θα επρόκειτο για μία καταδίκη του ελληνικού λαού, που έχει διασώσει την ιστορική του μνήμη από την αρχαιότητα ως σήμερα, να υποστεί μέσα από μία ελλειπτική και πτωχή Παιδεία τη μείωση της ιστορικής του γνώσης, με αποτέλεσμα την εξασθένιση της ιστορικής του συνείδησης» αναφέρεται στην επιστολή.

Οι πανεπιστημιακοί ιστορικοί υπογραμμίζουν ότι η ελληνική ιστορία δεν μπορεί να είναι ζήτημα επιλογής, καθώς «η επαρκής διδασκαλία της είναι απαραίτητη προϋπόθεση μίας Παιδείας ουσιαστικής, μίας ουμανιστικής Παιδείας και γιατί όχι μίας εθνικής - έναν όρο που διέγραψε το υπουργείο Παιδείας από την ονομασία του - εκτός εάν η Πολιτεία μας θέλει να δωρίσει ένα συλλογικό αλτσχάιμερ στον ελληνικό λαό».



http://kostasxan.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου